K3-isännöinti takaa asiakkailleen huoletonta ja sujuvaa taloyhtiöelämistä. Laaja-alaiset palvelut kattavat hallinnollisen isännöinnin ja teknisen isännöinnin sekä muun muassa energiatodistukset. Jokainen kohde on ainutlaatuinen, joten asiakas saa aina personoitua palvelua.
– Olemme paikallinen toimija, joka tuntee paikalliset tarpeet ja pystyy palvelemaan joustavasti. Toimimme eettisesti, mutta meitä ei sido mitkään tietyt palvelumallit, vaan toimimme sen mukaan mitä asiakas haluaa, toimitusjohtaja Janne Kuusisto painottaa.
Paikallisella toimijalla on myös laajat verkostot monella toiminnan alueella. K3-isännöinnillä ei ole erillisiä alihankintasopimuksia, vaan yritys käyttää aina jokaiseen työhön parasta mahdollista palveluntarjoajaa.
– Isännöintiin tarjoamme selkeän hinnoittelun, jossa on yksi kuukausisumma, joka sisältää käytännössä kaikki niin sanotut normaalit isännöintipalvelut. Näin asiakkaan on helppo budjetoida isännöintikustannukset vuosittaisiin kuluihin.
“Meitä ei sido mitkään tietyt palvelumallit, vaan toimimme sen mukaan mitä asiakas haluaa.”
Kuusisto perusti Kiinteistökehitys Kuusisto Oy:n vuonna 2014. Hänellä oli jo ennestään takana pitkä noin 15 vuoden mittainen ura yritysmaailman kiinteistöpäällikön tehtävistä sekä muun muassa ison 100 osakehuoneiston taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan toimesta.
– Aloitimme heinäkuussa 2014 niin sanotusta nollatilanteesta, eli meillä ei ollut siinä vaiheessa vielä yhtään asiakasta. Puolen vuoden ajan laitoimme toimintaa eteenpäin ja ensimmäisen taloyhtiön saimme asiakkaaksi tammikuussa 2015.
Kyseinen asiakas on edelleen yksi K3-isännöinnin tämän hetkisistä 24 kohteesta. Tuosta tammikuisesta päivästä toiminta pyörähti siis toden teolla eteenpäin.
– Yritystä perustaessani tein suunnitelman, jonka mukaan meillä on viidessä vuodessa 5 prosenttia markkinaosuudesta, mikä tarkoittaa 30 kohdetta. Nyt ollaan siis neljässä prosentissa, eli hyvää vauhtia mennään kohti tavoitetta, Kuusisto toteaa.
Kasvu rakentuu suunnitelmallisesti ja etupainotteisesti
K3-isännöinti hakee toiminnalleen jatkuvaa kasvua. Vahva osaaminen yhdistettynä yksilölliseen palveluun takaa korkean asiakastyytyväisyyden.
– Meille tulee vuosittain noin viitisen uutta kohdetta asiakkaaksi. Viime vuosi oli iso kasvuvuosi, jonka aikana kohteita tuli peräti kahdeksan. Pystymme vastaamaan myös isompaan asiakasmäärään, Kuusisto kertoo.
Kasvua tavoitellaan suunnitelmallisesti niin, että tulevaan valmistaudutaan hyvin jo ennakolta. Kuusisto onkin palkannut avukseen kaksi uutta työntekijää Tiina Isomaan ja Mika Savilan.
– Meillä on nyt hyvää aikaa tutustua taloyhtiöiden taustoihin, itse kohteisiin ja siellä toimiviin henkilöihin. Kun he tapaavat esimerkiksi yhtiökokouksissa, on yhteistyö on aina entistäkin toimivampaa.
– Mielestäni 15 kohdetta on optimaalinen määrä yhdelle isännöitsijälle. Näin taataan se, ettei asiakkuus kärsi, vaan jokaisesta pystytään huolehtimaan yhtä hyvin.
“Olemme paikallinen toimija, joka tuntee paikalliset tarpeet ja pystyy palvelemaan joustavasti.”
Kuusisto painottaa, että isännöintityö on ennen kaikkea ihmisten keskinäistä kohtaamista.
– Käymme aktiivisesti asiakkaiden luona. Jos on tarve jollekin korjaustoimenpiteelle, niin nähdessämme sen paikan päälle, tiedämme tarkemmin keneen toimijaan kannattaa olla yhteydessä. Olen lähtenyt esimerkiksi suoraan joulusaunasta katsomaan asiakkaan putkivahinkoa.
Ihmisten kohtaaminen ja asiakaspalvelu olivat asioita, jonka perusteella Kuusisto palkkasi juuri Isomaan ja Savilan palvelukseensa peräti 29 hakijan joukosta.
– Hain henkilöitä, joilla on asenne ja asiakaspalveluhenkisyys kunnossa. Nämä asiat joko ovat ihmisessä tai sitten ei, kaiken muun voi opettaa. Mikan tunsin jo ennestään ja tiesin hänen asiakaspalveluvahvuutensa ja Tiinasta välittyi heti, että hän haluaa työskennellä tulevaisuudessa juuri tällä alalla, Kuusisto kertoo.
Välittämistä ja huolenpitoa
Isomaa ja Savila aloittivat molemmat toimessaan kuluvan vuoden helmikuussa. Kummallakaan ei ollut aikaisempaa kokemusta alalta, mutta kuten monessa muussakin, myös kiinteistöalalla asiat opitaan käytännön tekemisen kautta. Oppisopimuskoulutus ja Kuusiston pitkä kokemus tukevat opintietä.
– Monen asian oppiminen on helpompaa, kun meitä on tässä kaksi noviisia opettelemassa alaa. Pystymme tukemaan toisiamme, ja Jannen kokemus on erittäin tärkeässä roolissa, Isomaa kiittelee.
– Jannella on niin vahva tietämys, että olemme Tiinan kanssa todella hyvässä koulussa. Kolmen ihmisen välillä tieto kulkee nopeasti ja sitä kautta pystymme palvelemaan jokaisen asiakkaamme yksilöllisesti ja nopeasti, Savila lisää.
Isomaalla oli ennestään taustaa sosiaali- ja terveysalalta, mikä on yhtä lailla ihmisten kohtaamista ja huolenpitoa.
– Tässä työssä voin hyödyntää sitä osaamista, mitä minulla on. Minua kiinnostaa tekniset asiat ja halusin kehittyä urallani. Tykkään asiakaspalvelusta ja uuden oppimisesta sekä ongelmien ratkaisemisesta. Tässä työssä tämä kaikki yhdistää hienolla tavalla, Isomaa hymyilee.
“Yksi tärkeimmistä vahvuuksistamme on pieni ja tiivis työyhteisö, jolle asiakaspalvelu on kaikki kaikessa.”
Savila on työskennellyt myynnin parissa viimeiset 15 vuotta. Hän lähti hakemaan uralleen monipuolisempaa työnkuvaa, joka sisältäisi myös asiakaspalvelua. Ihmisten kanssa työskentelyn hän nostaakin omaksi vahvuudekseen.
– Tässä on saanut huomata sen, että jokainen päivä sisältää hyvin paljon uusia juttuja. Totta kai tietyt asiat pysyvät samoina, mutta tykkään tämän työn tarjoamasta vaihtelusta sekä siitä, että asioita täytyy selvitellä ja ratkaista itse, Savila kertoo.
K3-isännöinti huolehtii kaikenkokoisista taloyhtiöstä yhtä suurella tarkkuudella. Savilan asiakkaista pienin on viiden osakkaan rivitalo ja isoin 25 osakkaan kerrostalo, Isomaan asiakkaista pienin on kolmen asunnon ja isoin 52 huoneiston taloyhtiö.
– Yksi tärkeimmistä vahvuuksistamme on pieni ja tiivis työyhteisö, jolle asiakaspalvelu on kaikki kaikessa. Tartumme kaikkiin isännöinnin asioihin ja reagoimme nopeasti. Välitämme ihmisistä ja olemme heidän asiallaan, Isomaa painottaa.